Θεραπευτική Ιππασία

therapeytiki_ippasia2Η θεραπευτική Ιππασία είναι μία ολιστική προσέγγιση στην αποκατάσταση περιπτώσεων παιδαγωγικών, ψυχολογικών, ψυχοθεραπευτικών και κινητικών διαταραχών παιδιών και ενηλίκων. Εφαρμόζεται από εξειδικευμένους επαγγελματίες υγείας ως ατομική ή ομαδική μορφή και περιλαμβάνει ασκήσεις για τη βελτίωση των μαθησιακών, σωματικών και ψυχοκινητικών ικανοτήτων. Είναι μια μορφή θεραπείας κατά την οποία χρησιμοποιείται το άλογο για να επιτευχθούν θεραπευτικοί στόχοι χωρίς να αντικαθιστά τις κλασσικές θεραπευτικές μεθόδους, τις οποίες όμως συμπληρώνει.

Πρώτος ο Ξενοφώντας αναφέρθηκε στη Θεραπευτική Ιππασία με τον όρο «Ιπποθεραπεία» στο βιβλίο του «Περί Ιππικής Τέχνης». Ενώ ο Ιπποκράτης αναφέρει ότι: «η ιππασία στον καθαρό αέρα δυναμώνει τους μυς και τους κρατά σε καλή κατάσταση» .

Έρευνες έχουν δείξει ότι η θεραπεία με το άλογο βοηθάει τα άτομα με κινητικές, νοητικές και ψυχολογικές δυσκολίες να αποκτήσουν και να διατηρήσουν μία καλύτερη ποιότητα ζωής. Τα βοηθά να αντεπεξέρχονται με μεγαλύτερη ευκολία σε καθημερινές βασικές δραστηριότητες.

Η Θεραπευτική Ιππασία ωφελεί τα άτομα με ειδικές ανάγκες σωματικά, κοινωνικά, εκπαιδευτικά και ψυχολογικά, εφόσον είναι μια ευχάριστη αθλητική και παράλληλα θεραπευτική δραστηριότητα. Παιδιά, έφηβοι και ενήλικες έχουν τη δυνατότητα να βρουν νέους τρόπους για να καλλιεργήσουν θετική συμπεριφορά και να αναπτύξουν ισορροπημένες κοινωνικές δεξιότητες μέσω της ομαδικής δραστηριότητας, χρησιμοποιώντας το άλογο ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας. Η ανεπάρκεια και η καθυστερημένη ανάπτυξη, όσον αφορά την αντίληψη, τη μάθηση, το συναίσθημα και την αυτογνωσία, μπορούν να αντιμετωπιστούν σε ατομικό επίπεδο.

Η Θεραπευτική Ιππασία δεν συνεπάγεται και δεν περιλαμβάνει απαραίτητα αθλητικούς στόχους. Χρησιμοποιούνται ασκήσεις από το άθλημα της Ιππασίας, οι οποίες προσαρμόζονται με τη βοήθεια ψυχοκινητικών αρχών για να προωθηθούν η ανάπτυξη, η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, ο σωστός έλεγχος της κίνησης του σώματος και η κατάλληλη κοινωνική συμπεριφορά. Είναι μια ψυχοδυναμική ενέργεια βασισμένη στην προσωπική εμπειρία και την κοινωνική μάθηση, η οποία πραγματοποιείται με την θεραπεία πάνω στο άλογο αλλά και κάθε δραστηριότητα και φροντίδα που σχετίζεται με αυτό. Επικεντρώνεται δηλαδή στη σχέση που χτίζεται μεταξύ του ατόμου, του αλόγου και του εκπαιδευτή, πάνω στο άλογο και κάτω από αυτό.

Η Θεραπευτική Ιππασία αναφέρεται ακόμη στη χρήση της κίνησης του αλόγου, ως θεραπευτικού εργαλείου, για να επιτευχθούν η σωστή στάση του σώματος, η ισορροπία, η λειτουργικότητα και ο μυϊκός τόνος των παιδιών αλλά και των ενηλίκων με νευρολογικά προβλήματα. Η κίνηση του αλόγου είναι τρισδιάστατη, πολύ κοντινή με την ανθρώπινη κίνηση. Ο αναβάτης γυμνάζεται παθητικά και εξασκεί την ισορροπία του, ενώ παράλληλα του προκαλούνται ευχάριστα συναισθήματα. Κατά τη διάρκεια της Ιπποθεραπείας το άτομο μαθαίνει να προσαρμόζει τη στάση του αναγκαστικά για να διατηρήσει τη θέση του πάνω στο άλογο. Η θερμότητα του αλόγου σε συνδυασμό με τις ρυθμικές ταλαντώσεις μειώνει τον υψηλό μυϊκό τόνο με αποτέλεσμα να προάγει τη χαλάρωση του ιππέα με σπαστικότητα.

Η δουλειά με το άλογο δημιουργεί ενθουσιασμό και το κίνητρο που χρειάζεται για να έχει το άτομο ενεργό συμμετοχή στη θεραπεία και να έχουμε τα αναμενόμενα αποτελέσματα της Θεραπευτικής Ιππασίας.

Τα προγράμματα Θεραπευτικής Ιππασίας θα πρέπει να πραγματοποιούνται σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, με ειδικά εκπαιδευμένα άλογα. Για τη διεξαγωγή της κάθε συνεδρίας χρησιμοποιείται ειδικός εξοπλισμός, ειδικά βοηθητικά θεραπευτικά μέσα και ειδικά εκπαιδευτικά-παιδαγωγικά μέσα.

Το Κέντρο Θεραπευτικής Ιππασίας Ιωαννίνων βρίσκεται εντός μιας καταπράσινης έκτασης, η οποία ανήκει στο Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας του Υπουργείου Γεωργίας και απέχει μόλις 5 λεπτά από το κέντρο της πόλης των Ιωαννίνων. Διαθέτει τόσο ανοιχτό όσο και κλειστό στίβο, έτσι ώστε να πραγματοποιούνται οι θεραπείες ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών, ενώ είναι το μοναδικό εξειδικευμένο κέντρο στην περιοχή της Ηπείρου. Στο Κέντρο παρακολουθούν προγράμματα θεραπείας και αποκατάσταση

ς με τη συγκεκριμένη μέθοδο, παιδιά αλλά και ενήλικες από όλη την Ήπειρο. Το προσωπικό είναι εξειδικευμένο στη συγκεκριμένη παρέμβαση, με παρακολούθηση σεμιναρίων, πρακτική άσκηση και πιστοποίηση, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Οι συνεδρίες της Θεραπευτικής Ιππασίας πραγματοποιούνται με τη συμμετοχή και τη συνεργασία καθηγητών ειδικής φυσικής αγωγής, εξειδικευμένων ιατρών, θεραπευτών διαφόρων ειδικοτήτων, εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και ψυχολόγο. Το Κέντρο Θεραπευτικής Ιππασίας Ιωαννίνων είναι μέλος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Ιππασίας για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες.

Υπεύθυνη του κέντρου είναι η κ. Αλεξία Στεργίου, M.Sc., Καθηγήτρια Ειδικής Φυσικής Αγωγής και Εκπαιδεύτρια Θεραπευτικής Ιππασίας.

Πληροφορίες: 6936892931, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

  • Εμφανίσεις: 9711

Ι. Τσίπηρας: Το πρόβλημα διαχείρισης των πλημμυρικών απορροών στο Λεκανοπέδιο Ιωανίνων (Λ.Ι.).

Οι πρόσφατες πλημμύρες στο Λ.Ι. που οφείλονται κυρίως όχι τόσο σε ακραία καιρικά φαινόμενα αλλά στίς παρατεταμένες βροχοπτώσεις των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου δεν εκπλήσσουν τους ειδικούς αφενός μεν, διότι στην εν λόγω υδρολογική περίοδο έχουμε διαχρονικά τα μεγαλύτερα ύψη βροχής και αφετέρου στο αρμόδιο υδατικό διαμέρισμα που ανήκει το Λ.Ι. αντιστοιχεί το 20% των βροχοπτώσεων σε Εθνικό επιπέδο. Εξάλλου, δεν είναι τυχαία η λαική ρήση στα….. Γιάννενα ακόμα βρέχει ……….

 

Στο Λ.Ι. τα έργα αποστράγγισης-αποχέτευσης έχουν σχεδιαστεί και υλοποιηθεί περίπου πριν από μισό αιώνα η δε ακρίβεια αυτών, λαμβάνοντας υπόψη τα μέσα της εποχής, είναι αξιοθαύμαστη.

Στον συνημμένο υδρολογικό χάρτη του Λ.Ι. {rokbox size=|800 600| text=|(Πατήστε ΕΔΩ)|}http://dl.dropbox.com/u/14590018/lekani.pdf{/rokbox} φαίνονται τα κομβικά σημεία του δικτύου αποχέτευσης που εδώ επιγραμματικά αναφέρουμε :
  • Η διάταξη ασφαλείας (υπρχειλιστής) της Παμβώτιδας.
  • Η σήραγγα εκτροπής της Λαγκάτσας στο ύψος της Ανατολής

  • Οι λεκάνες απορροής – υδρογραφικό δίκτυο

  • Οι κύριες καταβόθρες αποχέτευσης-αποστράγγισης

  • Το οδικό σύστημα-οικισμοί

 

Η “καρδιά” του υδρολογικού συστήματος του Λ.Ι. είναι ο υπερχειλιστής, ενώ η Λαγκάτσα συμπεριλαμβανομένων των έργων εκτροπής των ομβρίων μέσω της σήραγγας Ανατολής και οι καταβόθρες χαρακτηρίζουν το κύριο “κυκλοφορικό ” του συστήματος. Ωστόσο, παρατηρήθηκε ανεπάρκεια των συστημάτων αυτών αφού ο υπεχειλιστής δεν ανταποκρίθηκε στην παραλαβή της διόδευσης των πλημμυρικών κυμάτων της Παμβώτιδας με αποτέλεσμα να πλημμυρίσει το Νησί και η παραλίμνιος περιοχη ( Μώλος κλπ.). Η λαγκάτσα και η σήραγγα εκτροπής δεν παρέλαβαν ασφαλώς τις πλημμυρικές απορροές , και οι καταβόθρες έδειξαν ανεπάρκεια απόκρισης (παροχετευτηκότητα) των απορροών με αποτέλεσμα, να εκδηλωθούν εκτεταμένα φαινόμενα κατάκλυσης τα οποία ούτως η άλλως εκδηλώνονται σε μικρότερη έκταση σε ετήσια βάση. Η ταχύρρυθμη αλλαγή στο σύμπλοκο εδάφους-χρήσεων γής {rokbox size=|800 600| text=|(Πατήστε ΕΔΩ)|}http://dl.dropbox.com/u/14590018/%CE%A7%CE%A1%CE%97%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%20MERGE.pdf{/rokbox} που γίνεται στο Λ.Ι. τις τελευταίες δεκαετίες λόγω της ανθρώπινης δραστηριότητας επιφέρουν, δυσμενή αλλαγή των συντελεστών απορροής με αποτέλεσμα την αύξηση των πλημμυρικών απορροών. Στην προκειμένη περίπτωση η εκτεταμένη κατάκλυση της καταβόθρας του Παλιόμυλου (κατάντη της Πεδινής) που αντιστοιχεί στην λεκάνη απορροής Κοσμηράς–Πεδινής υπεχείλισε προς την τάφρο Τ3 , αυτή μετέφερε σημαντικές πλημμυρικές απορροές στην Λαγγάτσα από όπου κατακλύσθηκε η περιοχή κατάντη του ρυμοτομικού σχεδίου της Ανατολής λόγω ανεπάρκειας παροχετευτηκότητας της σήραγγας εκτροπής.

Οι εν λόγω πλημμυρικές απορροές εκτονώθηκαν και μέσω της αντίστοιχης τάφρου στην ευρύτερη περιοχή της καταβόθρας της Μπάφρας, ενώ η υπερχείλιση της Παμβώτιδας παροχέτευσε επί πλέον πλημμυρικές απορροές στην ευρύτερη περιοχή της καταβόθρας της Καστρίτσας.

Η αλυσιδωτή αντίδραση των υπερχειλίσεων επιφέρει πλήρη απορρύθμιση των υφισταμένων αποχετευτικών υποσυστημάτων ενώ είναι πρόδηλη η υδραυλική ανεπάρκεια της λαγκάτσας (στο ύψος της σήραγγας εκτροπής) στην εκτιμηθείσα παροχή αιχμής του συνημμένου συνθετικού πλημμυρογραφήματος( βροχή εφαρμογής περιόδου επαναφοράς Τ=20 έτη, δωδεκάωρης διάρκειας). {rokbox size=|800 600| text=|(Πατήστε ΕΔΩ)|}http://dl.dropbox.com/u/14590018/runof.pdf{/rokbox}.

Είναι σκόπιμο να υλοποιηθούν τα παρακάτω κατά προτεραιότητα προτεινόμενα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας μετά την εκπόνηση κατάλληλων υδραυλικών μελετών και να ενταχθούν σε ένα βραχυπρόθεσμο η μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα υλοποίησης ανάλογα με την κρατούσα οικονομική συγκυρία.:

 

  • Επανασχεδιασμός του υπερχειλιστή της Παμβώτιδας στο υφιστάμενο ύψος στέψης (ΑΥ=+469.54) και ανώτατη στάθμη υπερχείλισης (ΑΥ=470.00). με στόχο να παραλαμβάνει ασφαλώς απορροές βροχόπτωσης περιόδου επαναφοράς Τ=100 έτη.

  • Υδραυλική οριοθέτηση της Λαγκάτσας σύμφωνα με τον Ν. 3010/2002.

  • Διεύρυνση της σήραγγας εκτροπής της Λαγγάτσας προς την Παμβώτιδα.

  • Διευθέτηση-εκτροπή του κύριου υδατορέματος της λεκάνης απορροής Κοσμηράς – Πεδινής προς την λαγκάτσα με στόχο την αντιπλημμυρική προστασία των υφιστάμενων οδικών έργων, των εγκαταστάσεων, την προστασία του πολεοδομικού ιστού της Πεδινής – Κοσμηράς και την αποσυμφόρηση της καταβόθρας του Παλιόμυλου.

  • Σχεδιασμός και υλοποίηση έργων αποχέτευσης ομβρίων στον πολεοδομικό ιστό των οικισμών κυρίως της Νότιας και Δυτικής πλευράς του Λ.Ι.

 

Μέχρι να σχεδιαστούν και υλοποιηθούν τα προτεινόμενα έργα απαιτείται σεβασμός στις περιοχές κατάκλυσης (υγρότοποι) , και συστηματική συντήρηση του υφισταμένου συστήματος. Πυροσβεστικές λύσεις (π.χ. γεωτρήσεις στις καταβόθρες) έχει αποδειχτεί ότι αφενός μεν δεν αποδίδουν και αφετέρου υπάρχει κίνδυνος υποβάθμισης της ποιότητας των νερών των κατάντη υπόγειων λεκανών όπου αυτές εκφορτίζονται.

http://www.itsipiras.gr

 

  • Εμφανίσεις: 7984

Aπαντηση του Aντωνη Mπεζα στο αρθρο του Γ. Κρανα

Επειδή από το άρθρο του φορολογικού συμβούλου κ. Γ. Κρανά με τίτλο «Αφορολόγητο το μαύρο χρήμα;» δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις σχετικά με υποτιθέμενη εγκύκλιό μου, την περίοδο που ήμουν υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, θα ήθελα να αποκαταστήσω την αλήθεια γιατί ο συντάκτης καταλήγει σε λανθασμένα συμπεράσματα λόγω ελλιπούς ενημέρωσης ή λόγω της παραπληροφόρησης της σημερινής πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών.

Η διοικητική απάντηση-γνωμάτευση του Ειδικού Γραφείου Νομικού Συμβούλου Φορολογίας, και όχι εγκύκλιος, την οποία έκανα αποδεκτή στις 25.1.2006, αφορούσε αποκλειστικά και μόνο στη μεταχείριση ποσών που προκύπτουν κατά τον έλεγχο περιουσιακής κατάστασης επίορκων δημοσίων υπαλλήλων και δεν καλύπτονται από εμφανείς πηγές-πόρους (μισθός, δωρεές, δάνεια, κέρδη από λαχεία κλπ). Σε καμία περίπτωση δεν μπορούσε να εφαρμοστεί σε ελέγχους φυσικών και νομικών προσώπων για υποθέσεις φοροδιαφυγής και να χρησιμοποιηθεί για απαλλαγές φορολογικών υποχρεώσεων.

Αυτό επομένως που αναφέρεται στο συγκεκριμένο άρθρο, ότι η ύπαρξη της φερόμενης ως εγκυκλίου μου, δεν επέτρεπε να αξιοποιούνται, δηλαδή να φορολογούνται, «τα πολύ σημαντικά ευρήματα των ελέγχων σε τραπεζικούς λογαριασμούς πολιτικών προσώπων, επωνύμων ελευθέρων επαγγελματιών, επιχειρηματιών και λοιπών φορολογούμενων», δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Τα ποσά αυτά, στα φυσικά πρόσωπα (επιτηδευματίες, ελεύθεροι επαγγελματίες κλπ) και στα νομικά πρόσωπα (εταιρείες κλπ), και πριν, και μετά την ανάκληση της συγκεκριμένης γνωμάτευσης -και όχι εγκυκλίου- μπορούν να φορολογηθούν με βάση τις γενικές διατάξεις (με τα σχετικά πρόστιμα και τις προσαυξήσεις) ως αποκρυβέντα εισοδήματα και δεν υπάρχει, ούτε υπήρχε, κανένα νομοθετικό κενό.

Ποιό ήταν λοιπόν το περιεχόμενο της συγκεκριμένης γνωμάτευσης, που επαναλαμβάνω αφορά αποκλειστικά επίορκους δημόσιους υπαλλήλους; Το άρθρο 78 παρ.4 του Συντάγματος (αρχή της νομιμότητας του φόρου) προβλέπει ότι κανένας φόρος δεν επιβάλλεται, ούτε εισπράττεται, χωρίς τυπικό νόμο που να καθορίζει το υποκείμενο της φορολογίας, το εισόδημα και το είδος της περιουσίας στην οποία αναφέρεται ο φόρος. Δεν μπορεί επομένως να επιβληθεί φόρος σε ποσά παρανόμως αποκτηθέντα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους από δημοσίους υπαλλήλους (χρηματισμός, δωροδοκία κλπ), τα οποία δεν έχουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά του εισοδήματος σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (περιοδικότητα, αντάλλαγμα προσωπικής εργασίας, εκμεταλλεύσιμη πηγή κλπ). Για τα ποσά αυτά απαιτείται αυστηρότερη μεταχείριση που προβλέπεται από την υφιστάμενη νομοθεσία, δηλαδή ο καταλογισμός στο σύνολό τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο στο πρόσωπο που τα προσπορίστηκε, η συνολική δήμευσή τους κλπ.

Νομοθετικό κενό ή καλύτερα νομοθετική σύγχυση, σχετικά με τη μεταχείριση των ποσών που δεν δικαιολογούνται από εμφανείς πηγές και βρίσκονται κατά τον έλεγχο «πόθεν έσχες» σε δημόσιους υπαλλήλους, υπάρχει μετά την ανάκληση από το Υπουργείο Οικονομικών της συγκεκριμένης γνωμάτευσης και πρέπει να καλυφθεί.

Το ισχυρίζομαι αυτό, γιατί εάν η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, θεωρεί ότι τα ποσά που αποκτώνται παράνομα από δημόσιους υπαλλήλους αποτελούν εισόδημα και επομένως πρέπει να φορολογηθούν, τότε θα πρέπει να επιστρέψει πίσω σε όλους τους επίορκους που έχουν αποκαλυφθεί μετά από ελέγχους, τα καταλογισθέντα κάθε φορά από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού παρακρατήσει... ΜΟΝΟ τους αναλογούντας φόρους και τους «νομιμοποιήσει» έτσι τα υπόλοιπα. Η Ελλάς όχι, αλλά οι επίορκοι να είναι απολύτως βέβαιη ότι... θα την ευγνωμονούν!!

Αυτά για την αποκατάσταση της αλήθειας, που στο βωμό των πολιτικών σκοπιμοτήτων διαστρεβλώνεται, και δυστυχώς παρασύρει και καλοπροαίρετους, όπως πιστεύω ότι είναι ο κ. Κρανάς.

Ηγουμενίτσα, 13. 3. 2011

Αντώνης Μπέζας
πρ. Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών

  • Εμφανίσεις: 7667

Αφορολόγητο το μαύρο χρήμα;

Του φορολογικού συμβούλου Γ. Κρανά

Γράφτηκε πρόσφατα ότι οι καταθέσεις των Ελλήνων στις ελβετικές τράπεζες φθάνουν στο αστρονομικό ποσό των 600 δισ. ευρώ και ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2010 «διέρρευσαν» από τις ελληνικές τράπεζες σε τράπεζες του εξωτερικού 29 δισ. ευρώ. Λέγεται μάλιστα ότι οι ελληνικές αρχές έχουν ήδη στα χέρια τους λίστες Ελλήνων που έχουν καταθέσεις σε διάφορες χώρες του εξωτερικού και το Υπ. Οικονομικών δηλώνει ότι διενεργείται έλεγχος που επικεντρώνεται σε πρώτη φάση στους φορολογούμενους που δεν έχουν δηλώσει στην εφορία τους τόκους που απέκτησαν και σε δεύτερη φάση στον έλεγχο του αν οι καταθέσεις καλύπτονται από τα εισοδήματα που δηλώθηκαν τα τελευταία έτη. Στις περιπτώσεις μάλιστα που εντοπισθούν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ των καταθέσεων και των εισοδημάτων που εμφανίζονται στις φορολογικές δηλώσεις, ο έλεγχος θα προχωρήσει σε βάθος.
Βέβαια, το εγχείρημα αυτό, που θυμίζει προσπάθεια επιστροφής του χρυσόμαλλου δέρατος είναι πολύ δύσκολο, πρώτον εξαιτίας του ισχύοντος φορολογικού καθεστώτος και δεύτερον εξαιτίας της αναποτελεσματικότητας του ελεγκτικού μηχανισμού.
Την αδυναμία του θεσμικού και οργανωτικού πλαισίου τη γνωρίζουν καλά οι «ατσίδες» της οργανωμένης φοροδιαφυγής, αν κρίνει κανείς από την απροθυμία των καταθετών να επαναφέρουν στην Ελλάδα τα κεφάλαια που έχουν στο εξωτερικό. Η προθεσμία που προέβλεπε τη δήλωση επαναπατρισμού των κεφαλαίων έληξε στις 31.12.2010 και η σοδειά ήταν πενιχρή, αφού επαναπατρίστηκαν κεφάλαια 405 εκατ. ευρώ, τα οποία απέφεραν στα κρατικά ταμεία έσοδα της τάξης των 23 εκατ. Ήδη, με το πρόσφατο νομοσχέδιο, δόθηκε μια ακόμα ευκαιρία επαναπατρισμού έως 30/9/2011 μαζί με τα τραπεζικά προϊόντα, τις μετοχές, τα μερίσματα κ.λπ. με συντελεστή φορολόγησης ποσοστού 8%.
Το ερώτημα που τίθεται είναι αν το Υπ. Οικονομικών έκλεισε τα νομοθετικά κενά τα οποία δεν αφήνουν το κράτος να φορολογεί το «μαύρο χρήμα», δηλαδή τα έσοδα των φυσικών προσώπων που δε δικαιολογούνται από εμφανείς και νόμιμες πηγές, ώστε τα πολύ σημαντικά ευρήματα των ελέγχων του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος σε τραπεζικούς λογαριασμούς πολιτικών προσώπων, επωνύμων ελευθέρων επαγγελματιών, επιχειρηματιών και λοιπών φορολογουμένων να μην αξιοποιούνται. Και αυτό γιατί σύμφωνα με εγκύκλιο που είχε εκδώσει πριν από 5,5 χρόνια το Υπουργείο Οικονομικών, με υφυπουργό τον κ. Μπέζα, έγινε δεκτή η άποψη ότι «στην περίπτωση που δεν υπάρχουν φορολογικές παραβάσεις, τα έσοδα που δε δικαιολογούνται από εμφανείς πηγές (εισόδημα, δωρεές, δάνεια, κέρδη από λαχεία κ.λπ.) δεν αποτελούν εισόδημα κατά την φορολογική έννοια, οπότε δεν υπόκεινται και σε φορολογία».
Την εγκύκλιο αυτή, στα τέλη Μαρτίου 2010, ο σημερινός Υπουργός Οικονομικών την ανακάλεσε, με το σκεπτικό ότι δινόταν η δυνατότητα απαλλαγής από κάθε φορολογική υποχρέωση για εισοδήματα που εντοπίζονταν κατά τον έλεγχο και τα οποία δεν είχαν δηλωθεί ποτέ στις φορολογικές αρχές, χωρίς ωστόσο να αναφερθεί σε καμιά άλλη ενέργεια προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης του πολύ σημαντικού νομοθετικού κενού που εξακολουθεί να υφίσταται και μετά την ανάκληση της εγκυκλίου.
Ρητή λοιπόν διάταξη που να προβλέπει ότι σε περίπτωση που εντοπίζεται φυσικό πρόσωπο να κατέχει κεφάλαια που δεν αποδεικνύεται ότι προέρχονται από νόμιμα εισοδήματα ή έσοδα και καθίσταται αδύνατο από τις φορολογικές αρχές να τεκμηριώσουν ότι τα κεφάλαια αυτά προήλθαν από παράνομες δραστηριότητες (εμπόριο ναρκωτικών, όπλων, ληστείες, υπεξαιρέσεις, απάτες κ.λπ.), το βάρος της απόδειξης για την νομιμότητα της προέλευσης των κεφαλαίων να πέφτει στο ίδιο το φυσικό πρόσωπο και αν το ίδιο το φυσικό πρόσωπο δεν κατορθώνει να αποδείξει τη νομιμότητα της προέλευσης των κεφαλαίων, αυτά να θεωρούνται εισόδημα και να φορολογούνται με τις γενικές διατάξεις, δηλαδή με την κλίμακα φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων, δεν υπάρχει και είναι πολύ πιθανόν να δημιουργηθούν προβλήματα στα σημαντικά ευρήματα του ΣΔΟΕ.
Στη δύσκολη περίοδο που περνάει η χώρα μας, η προσπάθεια που καταβάλλουν οι ελεγκτικές αρχές για τον εντοπισμό και την φορολόγηση των αδήλωτων εισοδημάτων, αποτελεί για τα μόνιμα υποζύγια των φορολογικών εσόδων που είναι οι χαμηλόμισθοι και οι μικροεπαγγελματίες τη μοναδική ελπίδα για την αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης και την εκτέλεση του προϋπολογισμού, ιδιαίτερα στο σκέλος των φορολογικών εσόδων.
Κάθε αποτυχία θα αποτελέσει την πιθανή θρυαλλίδα για κοινωνική αναστάτωση και απρόβλεπτες συνέπειες για την ομαλή ζωή του τόπου.

  • Εμφανίσεις: 7952

Κρανάς και Λεοντάρης: Θέλουν και τα χωριά τον πολιτισμό

Η νέα Διοίκηση του Πνευματικού Κέντρου Ιωαννίνων παρουσίασε το πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων του πρώτου τριμήνου, με την υπόσχεση ότι στοχεύει να μετατρέψει το Π.Κ. σε ¨ έναν πραγματικό φάρο πολιτισμού¨. Εμείς δεν έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε ούτε τις καλές προθέσεις ούτε το όραμα της νέας Δημοτικής Αρχής για την πολιτιστική αναγέννηση του τόπου μας.

Άλλωστε, είναι λογικό οι συμπολίτες να περιμένουν από μια άλλη δημοτική αρχή και διαφορετική πολιτική στα πολιτιστικά πράγματα του δήμου.

Όμως, η πρόθεση απέχει πολύ από την πράξη. Μάλλον έχουμε λόγια ευχάριστα, αλλά στην ουσία μοιάζουν με ¨έπεα πτερόεντα¨. Και τούτο εύκολα μπορεί ο καθένας να το διαπιστώσει, αν αναγνώσει το περιεχόμενο του πολιτιστικού προγράμματος .

Πρόκειται για πιστή αντιγραφή μιας πεπατημένης πολιτικής του παρελθόντος. Ό,τι γινόταν ως τώρα για χρόνια στα Γιάννινα, το ίδιο επαναλαμβάνεται με διαφορετικά ονοματεπώνυμα τραγουδιστών , συγγραφέων και ηθοποιών.

Η Δημοτική Αρχή δείχνει ότι έχει ξεχάσει πως από τον Γενάρη του 2011 ο Δήμος Ιωαννίνων έχει γεωγραφικά όρια έξω και από το Λεκανοπέδιο ( χωριά και οικισμοί συνολικά τριάντα οκτώ ). Άρα , στον πολιτιστικό σχεδιασμό το Πνευματικό Κέντρο δε λογαριάζει καθόλου τα χωριά, δηλαδή τις σημερινές δημοτικές και τοπικές κοινότητες, και όλα προγραμματίζονται για την πόλη!

Πιθανόν να μας πούνε ότι σέβονται την αυτονομία των δημοτικών και τοπικών κοινοτήτων στον πολιτιστικό τομέα και αποφεύγουν τη ¨χειραγώγηση¨ της τοπικής κοινωνίας.

Αυτό είναι άραγε το πνεύμα και το όραμα του Καλλικράτη; Δηλαδή να πληρώνουν τα χωριά για τον πολιτισμό της πόλης;

Ίσως η Δημοτική Αρχή περιμένει πρώτα να καλοκαιριάσει για να στείλει το Ηπειρωτικό Θέατρο ή κάποιο θίασο Καραγκιόζη στις πλατείες των χωριών.

Και προκαλούν περισσότερο όταν όλες σχεδόν οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν στο Π. Κέντρο της πόλης, σαν να μη διαθέτουν ανάλογους χώρους τα χωριά ή σαν να μην έχουν ανάγκη οι άνθρωποι της υπαίθρου από πολιτιστικά αγαθά.

Με αυτή την πολιτική εκτιμάμε ότι ο πολιτισμός αστικοποιείται, απομακρύνεται από τις λαϊκές του ρίζες και μετατρέπεται σε εμπόρευμα ακριβό και ξένο στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.

Ο μεγάλος σκηνοθέτης Θ . Αγγελόπουλος σε πρόσφατη συνέντευξη δήλωσε ότι ¨το ήθος μιας χώρας αντανακλάται στον πολιτισμό της¨.

Σαφώς και είναι δύσκολο θεωρητικοί της αστικής κουλτούρας με μανδύα αριστεροφροσύνης να νιώθουν τις πολιτιστικές ανάγκες των αδυνάτων και των μη εχόντων. Αλλά ας έχει υπόψη της η νέα Δημοτική Αρχή ότι στους ζοφερούς καιρούς που ζούμε τα πολιτιστικά αγαθά ο πολύς κόσμος θα τα ξεχάσει , αφού δεν μπορεί να ανταποκριθεί ούτε στις βασικές του βιοτικές ανάγκες.

Γι΄αυτό και οφείλει ο Δήμος Ιωαννίνων άμεσα, μια και δεν το έπραξε προεκλογικά κατά τη σύνταξη του προγράμματος , να συζητήσει με τους φορείς της πόλης και των χωριών και από κοινού να συντάξουν ένα ολοκληρωμένο πολιτιστικό πρόγραμμα για όλους.

Διαφορετικά μπορεί να έχουμε νέα Δημοτική Αρχή, αλλά η πολιτική στον πολιτισμό θα παραμείνει ελλειμματική, μια και απουσιάζουν νέες ιδέες και νέες προτάσεις.

Κρανάς Γιώργος, πρ. Δήμαρχος Δήμου Παμβώτιδας &

Λεοντάρης Χάρης, πρ. Δημ. Σύμβουλος Ιωαννίνων.

  • Εμφανίσεις: 7654

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Νίκος Τριανταφύλλου
Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο
WebCenter - Smart Internet Solutions
ACS ...σημαίνει courier
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save