1η Νοεμβρίου: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ

Από το 2007 ο Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων (ΕΟΜ) έχει θεσπίσει την 1η Νοεμβρίου κάθε έτους, ημέρα εορτασμού των Αγίων Αναργύρων Κοσμά και Δαμιανού – Προστατών της Μεταμόσχευσης – ως «Πανελλήνια Ημέρα Δωρεάς Οργάνων».

Η δωρεά οργάνων αποτελεί την ύψιστη μορφή κοινωνικής προσφοράς και αλτρουισμού, δίνοντας το μήνυμα της ελπίδας, της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης. Ταυτόχρονα όμως, παρά την τεράστια πρόοδο των βιο-ιατρικών επιστημών, η δωρεά οργάνων αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της επιτέλεσης του σύγχρονου ιατρικού θαύματος της μεταμόσχευσης οργάνων. Το χάσμα ανάμεσα στις ανάγκες και στον αριθμό των προσφερόμενων οργάνων διευρύνεται σταθερά, ιδιαίτερα δε στην πατρίδα μας αποτελεί τον καθοριστικότερο παράγοντα που αντανακλά στον χαμηλό αριθμό μεταμοσχεύσεων που πραγματοποιούνται ετησίως. Ενδεικτικά ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος, που εκτιμά την προσφορά οργάνων προς μεταμόσχευση, κυμαίνεται περί τους 14 δότες ανά εκατομμύριο πληθυσμού (σε ορισμένες δε χώρες, όπως η Ισπανία και Πορτογαλία ξεπερνά τους 35), στη χώρα μας παρατηρείται μια σταθεροποίηση στα επίπεδα των 5 με 6 δοτών/εκ. ετησίως.

Νομοθετικές και οργανωτικές παρεμβάσεις φιλοδοξούν να ανατρέψουν την τάση αυτή και να αυξήσουν των αριθμό των ετησίως πραγματοποιούμενων μεταμοσχεύσεων στην πατρίδα μας, όμως καμιά τέτοια προσπάθεια δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει επαρκώς το πρόβλημα, αν δεν υιοθετηθεί και διαδοθεί η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΔΩΡΕΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ.

Η πιθανότητα να χρειασθεί οποιοδήποτε άτομο ένα ή περισσότερα όργανα είναι μεγαλύτερη από την πιθανότητα να χρειασθεί να δωρίσει τα όργανά του μετά θάνατον. Αν περιμένουμε λοιπόν να μας «δωρηθεί» ένα μόσχευμα και με αυτόν τον τρόπο να σωθεί η ζωή μας, δεν είναι εξ ίσου δίκαιο να «δωρίσουμε» και εμείς;

Η αγάπη, ο αλτρουϊσμός και η γενναιοδωρία είναι τα αισθήματα εκείνα που μπορεί να αποτελέσουν το κίνητρο, για όποιον υπερβαίνοντας τον πόνο της απώλειας του δικού του ανθρώπου, να καταφέρει να γεφυρώσει το θάνατο με τη ζωή, «για να γίνει η επαύριον της ζωής, πάλι ζωή».

Η Μονάδα Μεταμοσχεύσεων του Νοσοκομείου μας ξεκίνησε τη λειτουργία της το τρέχον έτος και έχει μέχρι σήμερα πραγματοποιήσει 4 επιτυχείς μεταμοσχεύσεις νεφρού από αποβιώσαντες δότες, ενώ προγραμματίζεται άμεσα η έναρξη μεταμοσχεύσεων νεφρού από ζώντες δότες.

Η παραπάνω δραστηριότητα της Μονάδας οφείλεται στη μέχρι τώρα άριστη συνεργασία της με τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και τα άλλα Νεφρολογικά Τμήματα των Νοσοκομείων της περιοχής μας.

Η επιπλέον ευαισθητοποίηση, τόσο της ιατρικής κοινότητας όσο και του ευρύτερου κοινού, αποτελεί άμεση δραστηριότητα για τη Μονάδα Μεταμόσχευσης και προς την κατεύθυνση αυτή προγραμματίζονται σχετικές εκδηλώσεις στην περιοχή της Βορειοδυτικής Ελλάδας κατά το επόμενο διάστημα.

  • Εμφανίσεις: 7344

Πανελλαδικος Ταυτόχρονος Θηλασμος

Το mitrikosthilasmos.com, ο πλέον ενημερωμένος και επιστημονικά τεκμηριωμένος ελληνόφωνος διαδικτυακός τόπος σε θέματα μητρικού θηλασμού και γαλουχίας, στα πλαίσια των δράσεών του για τον εορτασμό της φετινής Παγκόσμιας Εβδομάδας Μητρικού Θηλασμού, με το μήνυμα «Ο θηλασμός είναι μεταδοτικός!» διοργανώνει την Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011 και ώρα 12:00 τη δράση Πανελλαδικός Ταυτόχρονος Θηλασμός.

Πρόκειται για μια συλλογική προσπάθεια διαδικτυακής συνεννόησης διαφόρων μητέρων ανά την Ελλάδα μέσα από εθελοντικά δίκτυα που διαχειρίζεται η ομάδα του mitrikosthilasmos.com που δεν είναι άλλο από μια υπαίθρια γιορτή ενημέρωσης, υποστήριξης και προώθησης του Μητρικού Θηλασμού στην οποία συμμετέχουν ήδη 20 πόλεις!

Το mitrikosthilasmos.com με τη δράση του Πανελλαδικού Ταυτόχρονου Θηλασμού συμμετέχει στο επίσημο καλεντάρι της WABA -World Alliance for Breastfeeding Action- για τις δράσεις εορτασμού της φετινής Παγκόσμιας Εβδομάδας Μητρικού Θηλασμού! Για τα πρακτικά της εκδήλωσης, θα γίνει καταμέτρηση όσων μητέρων μαζί με τα μωρά τους πάρουν μέρος!

Στόχος όμως δεν είναι ο "δημόσιος θηλασμός..." αλλά ο "μητρικός θηλασμός". Η δράση του "ταυτόχρονου" θηλασμού είναι απλά η αφορμή σε μια ευρεία προσπάθεια ευαισθητοποίησης των νέων μητέρων και της ελληνικής κοινωνίας γενικότερα με την ελπίδα μια μέρα να δούμε μια πιο φιλική για το θηλασμό Ελλάδα και περισσότερες γυναίκες να εμπιστεύονται τη φύση και να θηλάzουν τα παιδιά τους!!

Γι΄αυτό, πέρα από τον ταυτόχρονο θηλασμό, στοχεύουμε και στην άμεση ενημέρωση των παρευρισκομένων με ανοιχτή συζήτηση και επικοινωνία -κατά το φετινό μήνυμα της WABA: "Mίλα μου! Θηλασμός, μια τρισδιάστατη εμπειρία-, με ενημερωτικά φυλλάδια κλπ! Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν από το mitrikosthilasmos.com.

Σε αυτή τη μεγάλη γιορτή του μητρικού θηλασμού... όλοι οι φίλοι και υποστηρικτές του θηλασμού πρέπει να δώσουν το παρόν!

● Προγραμματισμένη ώρα πανελλαδικού ταυτόχρονου θηλασμού: 12:00

● Εκτιμώμενη ιδανική ώρα συνάντησης: 11.00-13.00 πμ

● Εκτιμώμενος χρόνος παραμονής στα σημεία συνάντησης: 2-3 ώρες

Περισσότερες πληροφορίες: www.mitrikosthilasmos.com

  • Εμφανίσεις: 7466

Τι είναι τα νανοϋλικά;

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διανοίγει νέες προοπτικές χάρη σε κοινό ορισμό.

Σύμφωνα με σύσταση που εξέδωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα «νανοϋλικά» είναι υλικά των οποίων τα κύρια συστατικά έχουν διαστάσεις μεταξύ ενός και 100 δισεκατομμυριοστών του μέτρου. Η αναγγελία αυτή συνιστά σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση μεγαλύτερης προστασίας για τους πολίτες, αποσαφηνίζοντας για ποια υλικά απαιτείται ειδική μεταχείριση με θέσπιση ειδικής νομοθεσίας.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το περιβάλλον, κος Janez Potočnik, δήλωσε: «Χαίρομαι για το γεγονός ότι πρώτη η ΕΕ πρότεινε έναν οριζόντιο χαρακτηρισμό για τα νανοϋλικά, ο οποίος θα χρησιμοποιείται για κάθε κανονιστικό σκοπό. Προτείναμε έναν στιβαρό ορισμό, που στηρίζεται σε επιστημονική γνώση και ευρεία διαβούλευση. Στον σημαντικό αυτό οικονομικό τομέα, η βιομηχανία χρειάζεται σαφές και συνεκτικό ρυθμιστικό πλαίσιο, ενώ οι καταναλωτές δικαιούνται να έχουν ακριβή πληροφόρηση για τις εν λόγω ουσίες. Πρόκειται για σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση κάθε ενδεχόμενου κινδύνου για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι θα αξιοποιηθεί το δυναμικό αυτής της νέας τεχνολογίας.»

Τα νανοϋλικά χρησιμοποιούνται ήδη σε εκατοντάδες εφαρμογές και καταναλωτικά προϊόντα, από τις οδοντόπαστες έως τις μπαταρίες, τις βαφές και τα ενδύματα. Οι καινοτομικές αυτές ουσίες συνιστούν σημαντικό παράγοντα ώθησης της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας, ενώ διαθέτουν επίσης σημαντικό δυναμικό προόδου σε πεδία όπως η ιατρική, η περιβαλλοντική προστασία και η ενεργειακή απόδοση. Καθώς όμως παραμένουν αβεβαιότητες ως προς τους κινδύνους που ενέχουν, απαιτείται σαφής ορισμός ώστε να εξασφαλιστεί ότι εφαρμόζονται οι ενδεδειγμένοι κανόνες χημικής ασφάλειας. Ο ορισμός θα βοηθήσει όλους τους ενδιαφερόμενους, συμπεριλαμβανομένων των κλαδικών ενώσεων, δεδομένου ότι αποτελεί συγκερασμό της πληθώρας ορισμών που επί του παρόντος χρησιμοποιούνται σε διάφορους τομείς. Ο ορισμός θα επανεξεταστεί το 2014 υπό το φως της τεχνικής και επιστημονικής προόδου.

Η σύσταση ανταποκρίνεται επίσης σε δέσμευση που ανέλαβε το 2009 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με έκδοση ενιαίου ορισμού που θα μπορεί να εφαρμοστεί ευρύτερα στο σύνολο της ενωσιακής νομοθεσίας που αφορά τα νανοϋλικά.

Ο ορισμός που εγκρίθηκε σήμερα βασίζεται σε προσέγγιση που εξετάζει το μέγεθος των συστατικών σωματιδίων ενός υλικού και όχι τον κίνδυνο ή την επικινδυνότητα. Το νανοϋλικό ορίζεται ως «φυσικό, περιστασιακό ή μεταποιημένο υλικό που περιέχει σωματίδια, σε μη δεσμευμένη μορφή ή ως σύμπυγμα ή συσσωμάτωμα και του οποίου ποσοστό τουλάχιστον 50% των σωματιδίων στην αριθμητική κατανομή μεγέθους έχει μία ή περισσότερες εξωτερικές διαστάσεις σε κλίμακα μεγέθους 1 nm – 100 nm.»

O ορισμός βασίζεται σε επιστημονική σύσταση της επιστημονικής επιτροπής για τους ανακύπτοντες και τους πρόσφατα εντοπιζόμενους κινδύνους για την υγεία (SCENIHR) και του Κοινού Κέντρου Ερευνών (ΚΚΕρ). Το σχέδιο του ορισμού υποβλήθηκε σε δημόσια διαβούλευση.

Ιστορικό

Διάφορα νομοθετικά μέσα διέπουν τα νανοϋλικά σε ενωσιακό και εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, οι ορισμοί που έχουν περιπτωσιακά διατυπωθεί διαφέρουν από κλάδο σε κλάδο, προξενώντας περιττά εμπόδια για τη βιομηχανία και δυσχεραίνοντας το δημόσιο διάλογο όσον αφορά τους κινδύνους τα και οφέλη των ουσιών αυτών. Με την εν λόγω σύσταση, ο ενωσιακός νομοθέτης διαθέτει μια νομική αναφορά για τα νανοϋλικά κατά τη θέσπιση νέας νομοθεσίας ή για την υλοποίηση υφιστάμενης.

Από την εμπειρία της πρώτης καταληκτικής ημερομηνίας καταχώρισης (30 Νοεμβρίου 2010) στο πλαίσιο της συμφωνίας REACH, της ευρύτερης ενωσιακής πολιτικής για τις χημικές ουσίες, προέκυψε ότι οι εταιρίες έχουν ανάγκη μεγαλύτερης σαφήνειας ως προς τις υποχρεώσεις τους για τα νανοϋλικά. Η συμφωνία REACH έχει καίριο ρόλο στην παραγωγή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά των νανοϋλικών ως χημικών ουσιών. Ο εγκεκριμένος ορισμός θα διευκολύνει τις εταιρίες να αξιολογούν τους φακέλους καταχώρισης, όπως και να καθορίζουν επακριβώς σε ποιες περιπτώσεις οφείλουν να αντιμετωπίζουν τα προϊόντα τους ως νανοϋλικά.

Περισσότερες πληροφορίες:

http://ec.europa.eu/environment/chemicals/nanotech/index.htm

MEMO/11/704

  • Εμφανίσεις: 7587

Ένα παράδειγμα για την επίλυση χρόνιων λειτουργικών προβλημάτων της Δικαιοσύνης

Γράφει ο ΑΝΤ.ΦΟΥΣΑΣ

Δικηγόρος Αθηνών – πρώην Υπουργός

-----------.-----------

Στο μέγιστο και οξύτατο σημερινό πρόβλημα της Δικαιοσύνης, , που αγγίζει τα όρια της κατάρρευσης, της αρνησιδικίας, της πλήρους απαξίωσης και της έλλειψης εμπιστοσύνης, επέλεξα ν΄ ασχοληθώ στο παρόν σημείωμά μου, μ΄ ένα «μικρό» μεν θέμα, αλλά πολύ ουσιαστικό και ενδεικτικό, περί του ότι, όταν θέλουμε και είμαστε αποφασισμένοι, μπορούν να βρεθούν απλές και λειτουργικές λύσεις, που θ΄ ανακουφίσουν το σημερινό αδιέξοδο των Δικαστηρίων.

Ένα από τα πολύ μεγάλα και οξύτατα προβλήματα της Δικαιοσύνης ήταν πάντοτε και είναι και σήμερα ο τρόπος τήρησης των πρακτικών, τόσο στις ποινικές, όσο και στις πολιτικές δίκες. Είναι γνωστό, ότι στις ποινικές (ακόμη και στα Κακουργοδικεία) εφαρμόζεται, και σήμερα το απαρχαιωμένο σύστημα της καταγραφής με το χέρι από μη στενογράφους των όσων συμβαίνουν και όσων λέγονται κατά τη διεξαγωγή μιας δίκης. Αυτό, όμως, σημαίνει ελλειπή και ίσως και εσφαλμένη απόδοση, δυστυχώς δε, και δυνατότητα παρέμβασης εκ των υστέρων και πολύ περισσότερο σημαίνει και χάσιμο χρόνου για την καθαρογραφή όλων των προκυψάντων στα πρακτικά της απόφασης. Στις πολιτικές συνεδριάσεις, τελευταίως χρησιμοποιείται η ηχογράφηση σε μαγνητόφωνο και ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση και η καθαρογραφή στα πρακτικά της απόφασης. Είναι, βεβαίως, μία πρόοδος, αλλά εφαρμόζεται σε ελάχιστες περιπτώσεις (συνήθως στις τακτικές μόνο διαδικασίες).

Και, όμως, σ΄ αυτό το πολύπλοκο και μέχρι και σήμερα άλυτο πρόβλημα για την ακριβή τήρηση των πρακτικών, υπάρχει λύση και είναι πολύ απλή. Την εφάρμοσε προ ημερών (και σε κάποιες άλλες περιπτώσεις) μία έξυπνη γραμματέας στο ΣΤ΄ Τριμελές Πλ/κείο Αθηνών, όταν, αντί «για τετράδιο και μολύβι», χρησιμοποίησε ένα Laptop (φορητό υπολογιστή) και πράγματι μπόρεσε και κατέγραψε επακριβώς όλη τη διαδικασία. Ένας τρόπος σύγχρονος, ακριβής, γρήγορος και απολύτως ασφαλής και που εμπνέει εμπιστοσύνη, τόσο σε όλους τους παράγοντες της δίκης, όσο και στους πολίτες, που παρακολουθούν μία δημόσια συνεδρίαση.

Εύλογα, όμως, διερωτώμαι και διερωτάται ο κάθε πολίτης, γιατί δεν μπορεί να εφαρμοσθεί το σύγχρονο αυτό σύστημα σε όλες τις συνεδριάσεις των δικαστηρίων της χώρας μας, κάτι που είναι πολύ απλό και αμέσως εφαρμόσιμο. Απαιτούνται, μόνο δύο πράγματα. Ν΄ αγορασθούν, όσα Laptop απαιτούνται (δεν νομίζω πάνω από 1000 για όλη τη χώρα) συνολικού κόστους όχι πάνω από 200.000 -250.000 €, και να εκπαιδευτούν οι γραμματείς των ακροατηρίων στο χειρισμό των φορητών αυτών υπολογιστών (ποιος όμως νέος γραμματέας δεν γνωρίζει σήμερα να χειρίζεται υπολογιστή!!). Πολύ δε περισσότερο, διότι με ένα τελευταίο νομοθέτημα του Υπουργείου Δικαιοσύνης επιχειρείται να καθιερωθεί ακόμη και η ηλεκτρονική κατάθεση δικογράφων, αλλά απέχει πολύ από την πλήρη υλοποίησή του.

Η λύση, λοιπόν, είναι πολύ απλή και ιδίως όχι δαπανηρή, και θα πρέπει από την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης να εφαρμοσθεί σε όλα τα Δικαστήρια της χώρας. Κατά τον ίδιο τρόπο, μπορούν να βρεθούν απλές λειτουργικές λύσεις και σε άλλα θέματα της Δικαιοσύνης, αρκεί να υπάρχει γνώση του αντικειμένου, βούληση και αποφασιστικότητα. Διότι, έτσι φαίνεται, εξηγείται και το γεγονός ότι έχουμε ως Ελλάδα αναλογικά τους περισσότερους δικαστές απ΄ όλες τις χώρες της Ε.Ε. (33 δικαστές ανά 100.000 κατοίκους, όταν στην Ε.Ε. ο μέσος όρος είναι μόνο 22), και όμως, η Ελληνική Δικαιοσύνη είναι στη χειρότερη κατάσταση και σε φάση κατάρρευσης. Γι΄ αυτό απαιτούνται άμεσες λειτουργικές ρυθμίσεις και βαθιές τομές και αλλαγή της νοοτροπίας. Αυτό, ασφαλώς, είναι πρωτίστως έργο του Υπουργείου Δικαιοσύνης, αλλά είναι και των Ηγεσιών και των συνδικαλιστικών οργάνων όλων των βαθμίδων της Ελληνικής Δικαιοσύνης. Αρκεί όλοι οι αρμόδιοι ν΄ ασχοληθούν με τα καθημερινά προβλήματα της Δικαιοσύνης, και όχι μόνο με μεγαλόπνοα και ανεφάρμοστα οράματα και σχέδια.

  • Εμφανίσεις: 7392

Μανιφεστο Προστασιας της Παμβωτιδας

Στον απόηχο μιας ακόμη αποτυχημένης διαδικασίας κινήθηκε τις προάλλες η συζήτηση για το Προεδρικό Διάταγμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο ακολουθώντας την τύχη εκείνου του περασμένου Φεβρουαρίου. Με μια διαφορά, την υιοθέτηση του Περιφερειάρχη μιας νέας ισοπεδωτικής ρητορικής με την εισαγωγή ενός ιδιότυπου "περιβαλλοντικού" Δόγματος του ΣΟΚ για τα λιμνιαία πράγματά μας, με αφελείς εκβιασμούς, "ερασιτεχνικές" νουθεσίες και επικοινωνιακές αγριότητες.

Είναι πλέον φανερό ότι οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί παράγοντες Φίλιος και Καχριμάνης μεγεθύνουν το ήδη έντονο φαινόμενο αστικοποίησης της ηπειρωτικής πρωτεύουσας με την έλλειψη ποιοτικού δημόσιου χώρου. Η πράσινη και η πολιτιστική επιχειρηματικότητα, τα θεματικά πάρκα οικολογικού ενδιαφέροντος και κοινωνικής εμπειρίας, και η οικολογοποίηση της ανάπτυξης είναι "φιλολογίες" γι' αυτούς δίχως αντίκρισμα!... Η περιβαλλοντική ποιότητα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αγορέα ζήτηση τοπικών συμφερόντων και το αστικό αξιακό τους σύστημα...

Σ' οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πόλη η λίμνη θ' αποτελούσε τουριστικό περιβαλλοντικό πόλο στον οποίο θα συμμετείχε δημιουργικά η τοπική αυτοδιοίκηση και η παραγωγική ελίτ της τοπικής κοινωνίας και θα είχε στόχο την παροχή συμβουλών και προώθησης αποκλειστικά εκτός Ελλάδας τους ειδικούς "πελάτες" των διεθνών προορισμών.

Αντ' αυτού οι προτεραιότητες στο "Πασαλίκι" των Ιωαννίνων κινούνται σε ένα αναχρονιστικό πλαίσιο στρατηγικού σχεδιασμού με τις πρωτόγονες και απλοϊκές λύσεις περιβαλλοντοκτόνου οράματος στήριξης και παραβίασης θεμελιωδών μας δικαιωμάτων. Με πρόσχημα τις θέσεις εργασίας και τις πολιτικές λιτότητας που εφαρμόζονται και θίγουν το ίδιο το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο της Περιφέρειας βλέπουμε ότι στην περιοχή μας αυτή η πολιτική φανερά πλέον δείχνει το χειρότερό της πρόσωπο.

Χαρακτηρισμοί για το Π.Δ. από τον πρώτο τη τάξει πολιτικό άνδρα του Περιφερειακού Συμβουλίου κο Καχριμάνη όπως «...ήρθε το έκτρωμα που λέγεται Π.Δ....» καθώς και η απαξίωση του αντιΠεριφερειάρχη κου Κολόκα των οικολογικών οργανώσεων είναι προκλητικοί...

Όταν όλοι αυτοί οι επιστημονικοί φορείς είναι «αλληλέγγυοι» στην υπογραφή αυτού του Π.Δ. και αρωγοί ως προς ένα βιώσιμο ανθρώπινο πολιτισμό μέσω της προστασίας της λίμνης (Φορέας Διαχείρισης Λίμνης, Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος, ΤΕΕ, Οικολογικές Οργανώσεις) φαίνεται πλέον ξεκάθαρα ότι η λογική των τοποθετήσεων του κου Φίλιου και του κου Καχριμάνη διενεργείται ως επέκταση της ιδιοκτησίας του δήμου ή της Περιφέρειας με τα ανάλογα "πολιτικά οφέλη"!!

Η πράσινη πολιτική προτείνει ένα Σύμφωνο Βιώσιμης Ευημερίας με επιχειρηματικό μοντέλο δράσης που συνδέεται με τη διασφάλιση της κατάλληλης κοινωνικής προστασίας, της αλληλέγγυας οικονομίας και με την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και της «μονοκαλλιέργειας» που δημιουργεί η τουριστική ανάπτυξη αστικού τύπου, δίχως την πολυπλοκότητα που διασφαλίζει η οικοανάπτυξη και αγροτουρισμός σε συνδυασμό με τον πρωτογενή τομέα (βλ. Αμφιθέα, Λογγάδες, Βασιλική, Καστρίτσα).

Προς τους κους Περιφερειάρχη και Δήμαρχο συνεπώς:

Υπάρχει και νομικό καθεστώς της λίμνης και Δίκαιο προστασίας για περιοχές Natura και Βιοποικιλότητας με εργαλεία άμεσης και έμμεσης παρέμβασης. Ή ηθελημένα το αγνοείται ή είστε ελλιπώς ενημερωμένοι.

Οι βασικές πτυχές της εφαρμογής του Κοινοτικού δικαίου στην ελληνική δικανική τάξη παρουσιάζουν, είναι αλήθεια, μεγάλο έλλειμμα, το οποίο δεν μας επιτρέπει να παρακολουθήσουμε δημιουργικά, δεν θα ανεχθούμε όμως την συνταγματική εκτροπή των ιθυνόντων να επιβάλλουν ένα «status quo» άλλοθι στην οικιστική δραστηριότητα που αποκαλούν «νομιμότητα» ή «δέσμια αρμοδιότητα»...

Ποιος είναι εκείνος που ανεβοκατεβαίνει στην Αθήνα στο Υπουργείο Πολιτισμού, στα γραφεία της Γ.Γ. κας Μενδώνη για τον αποχαρακτηρισμό της απαγόρευσης των 300 μ. υπέρ της οικιστικής δραστηριότητας;

1) Τίθεται θέμα εφαρμογής τουλάχιστον του άρθρου 28 του ν. 1650/86 και του άρθρου 29 του ν. 2971/01 περί των ποινικών κυρώσεων σε βάρος εκείνων που υποβαθμίζουν το περιβάλλον και τον αιγιαλό με παράνομες πράξεις ή και παραλείψεις τους.

2) Απόφαση το ΣτΕ 3146/98 (παρέμβαση για τόπους ιδιαίτερου φυσικού κάλλους)

«...δέον να στηρίζεται εις πλήρως τεκμηριωμένην μελέτην λαμβάνουσα υπ' όψιν αφ' ενός μεν το δημόσιο συμφέρον το οποίον τας επιβάλλει, αφ' ετέρου δε τας αρχάς προστασίας παράκτιων και θαλάσσιων οικοσυστημάτων τα οποία επηρεάζονται εξ' αυτών, ήτοι τας αρχάς της διαφυλάξεως του αναγκαίου φυσικού κεφαλαίου, του σεβασμού της γεωμορφολογίας και του φυσικού αναγλύφου των ακτών και της μικρότερης δυνατής διαταράξεως των οικείων οικοσυστημάτων και της υδροδυναμικής των ακτών συμπεριλαμβανομένου και του σεβασμού του αισθητικού κάλλους αυτών, το οποίον αποτελεί πολύτιμον οπτικόν πόρον...»

3) Απόφαση του ΣτΕ 5448/96 (σχετ. με την προστασία αρχαιολογικών χώρων) με την οποία διαπιστώνεται η υποχρέωση της Διοίκησης να διαφυλάσσει την ιστορική και αρχαιολογική μορφή του αιγιαλού, για μια περιοχή που χαρακτηρίζεται ως τόπος ιδιαίτερου φυσικού κάλλους...

Ο σχετικός χαρακτηρισμός έχει συγκεκριμένες έννομες συνέπειες για την Διοίκηση και συγκεκριμένα «...έχει ως αναγκαία συνέπεια το μη επιτρεπτό της αλλοιώσεως των μορφολογικών, αισθητικών, και λοιπών στοιχείων της περιοχής τα οποία υπαγόρευσαν το χαρακτηρισμό αυτόν... δεν είναι, κατ' αρχήν επιτρεπτή καμία επέμβαση... που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μεταβολή των χαρακτηριστικών της περιοχής και την αλλοίωση του φυσικού της κάλλους, διότι τούτο μεν είναι προστατευτέο, ένεκα δε αυτού η περιοχή είναι λίαν ευπαθής...»

4) Απόφαση 1182/96 του ΣτΕ

(η προστασία και διατήρηση των χαρακτηριστικών του τοπίου αποτελεί υποχρέωση της Διοίκησης),

επιβάλλεται δε, η «...ειδική προστασία των εξαιρετικών ευπαθών οικοσυστημάτων, όπως είναι οι λίμνες και οι υγροβιότοποι. Στόχος της προστασίας αυτής αποτελεί η διατήρηση αναλλοίωτων στο διηνεκές των χαρακτηριστικών στοιχείων που συνθέτουν την φυσιογνωμία και την ιδιαιτερότητα των... η απαγόρευση κάθε δραστηριότητας ή παρέμβασης που μπορεί να βλάψει τις περιοχές αυτές αποτελεί υποχρέωση της Διοικήσεως που απορρέει αποκλειστικά από το Σύνταγμα...»

5) Απόφαση 20392/2001 και 6536, 6537/2004 του ΣτΕ

(περί παραβίασης περιβαλλοντικών και πολεοδομικών διατάξεων)

«...χωρίς τις απαιτούμενες εγκρίσεις και άδειες αποτελούν παραβίασης και συμβάλλουν στην υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος της λίμνης... είναι προφανής η βαρύτητα της καταστροφικής επέμβασης στον περιβάλλον της λίμνης, καθώς μεταβάλλεται βίαια η φυσική μορφολογία και διαταράσσεται η οικολογική ισορροπία της περιοχής, η οποία μάλιστα είναι ιδιαίτερης οικολογικής σημασίας για παγκοσμίως απειλούμενα με εξαφάνιση είδη ορνιθοπανίδας...»

6) Οδηγία 79/409/ΕΟΚ ερμην. ΣτΕ 366/93 (περί διατηρήσεως των αγρίων πτηνών) όπου κρίνεται ότι «...τα κράτη μέλη υιοθετούν κατάλληλα μέτρα προς αποφυγήν της ρυπάνσεως ή της φθοράς των οικοτόπων και των ζωνών προστασίας ως επίσης και των επιζήμιων δια τα πτηνά διαταράξεων όταν αύται έχουν σημαντικάς συνεπείας εν σχέσει προς τους αντικειμενικούς στόχους προστασίας των εν λόγω ειδών...»

7) Οδηγία 76/409/ΕΟΚ ερμην. 772/92 (περί υποχρέωση της Διοίκησης για αποκατάσταση της οικολογικής ισορροπίας)

«...όπου θεσπίζονται αναγκαία μέτρα προς διαφύλαξιν, συντήρησιν και αποκατάστασιν των βιοτόπων και οικοτόπων.

8) Οδηγίες 92/43/ΕΟΚ και 79/409/ΕΟΚ σύμφωνα με τα οριζόμενα με το άρθρο 11 της από 28-12-98 Κ.Υ.Α.

«...απαγορεύεται...η βλάβη ή καταστροφή των τόπων αναπαραγωγής ή των τόπων ανάπαυσης...», των ζωϊκών ειδών που διαβιούν στις περιοχές του Δικτύου Natura 2000 ενώ, σύμφωνα με τα άρθρα 9, 10 και 13 της ίδιας ΚΥΑ οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚ και του Υπουργείου Γεωργίας ασκούν εποπτεία και ελέγχους για την προστασία του τοπίου και τη διατήρηση της άγριας πανίδας και χλωρίδας των κρίσιμων περιοχών.

9) Οδηγία 1785/2003 του ΣτΕ (υποχρεώσεις αρμοδίων περιφ. Υπηρεσιών)

σε ότι αφορά Δίκτυα Φύσης 2000 έχει κριθεί σχετικά ότι οι ενταχθέντες στον Εθνικό κατάλογο τόποι απολαμβάνουν προστασίας, η οποία αποσκοπεί στην διασφάλισή της, την ικανοποιητική διατήρησή τους και να αποκλείουν την υποβάθμισή τους! με αποφάσεις 166/1997 της 18-3-1999/C, την απόφαση 374/1998 της 7-12-1999 της απόφασης 103/2000 της 30-1-2002 του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

10) Οδηγίες 97/11/ΕΕ και 96/61/ΕΕ (διαδικασία οριοθέτησης θεμάτων για τα υδατορέματα και άλλες διατάξεις)

Κύριοι Δήμαρχε, Περιφερειάρχη, ένα ελάχιστο νομικό οπλοστάσιο προς (πάσαν χρήσιν) για όσους μεταχειρίζονται τη φύση σύμφωνα με τους στόχους τους, ερήμην της κοινωνίας, της αειφορίας και των συλλογικών ευθυνών.

Μπούκας Μίλτος

Μέλος των Οικολόγων Πράσινων

  • Εμφανίσεις: 7427

VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Tzimas Home Accessories
ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
ΕΠΙΠΛΑ ΑΦΟΙ ΤΑΣΣΟΥ
WebCenter - Smart Internet Solutions
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline
Save