Οδήγηση με βροχή και τι πρέπει να προσέχετε

Οδήγηση με βροχή και τι πρέπει να προσέχετε
Τι πρέπει να προσέχετε για να παραμείνετε ασφαλείς όταν οδηγείτε στη βροχή.

Το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά και μαζί του έφερε τα πρωτοβρόχια, τα οποία συχνά κάνουν την διαδικασία της οδήγησης πιο επικίνδυνη.

Για να παραμείνετε ασφαλείς, είναι σημαντικό να είστε απόλυτα προετοιμασμένοι και να ακολουθήσετε μια σειρά από απλούς κανόνες.

Σε ημέρες με ακραία καιρικά φαινόμενα, ο οδηγός οφείλει να χρησιμοποιεί τον δρόμο που ξέρει καλύτερα, έτσι ώστε να γνωρίζει την διαδρομή και τις ιδιαιτερότητές της, ειδικά όταν πρόκειται να κινηθεί μέσα σε επαρχιακούς δρόμους.

Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάτε πως η ταχύτητά σας θα πρέπει να είναι χαμηλή όταν βρέχει, κυρίως εάν τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας βρίσκονται προς το τέλος της ζωής τους. Σε αντίξοες συνθήκες είναι εξαιρετικά σημαντικό να διατηρείτε τα ελαστικά σας σε άριστη κατάσταση.

Εάν σκοπεύετε να ταξιδέψετε, φροντίστε να ξεκινήσετε νωρίς μέσα στη μέρα, ώστε να έχετε ολοκληρώσει τη διαδρομή σας όσο υπάρχει φως. Το φθινόπωρο, το σκοτάδι πέφτει νωρίτερα και οι «παγίδες» του δρόμου δεν εντοπίζονται εύκολα από τον οδηγό.

Αποφεύγετε να πατάτε με το όχημά σας πάνω σε φύλλα που αυτή την περίοδο είναι πεσμένα στο πλάι του δρόμου ή σε νερά καθώς δεν γνωρίζει αν από κάτω υπάρχει λακκούβα που μπορεί να χαλάσει την ζάντα ή να του σκίσει το ελαστικό του.

Η οδήγηση κάτω από τέτοιες συνθήκες προϋποθέτει πολύ καλή ποιότητα φώτων. Μπορεί τα σύγχρονα οχήματα να έχουν προβολείς LED με πολλές δυνατότητες το βράδυ, όμως ένα μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων είναι πάνω από 10 ετών και πρέπει οι προβολείς να είναι σε άριστη κατάσταση.

Καλό είναι να μην είναι θαμπά τα κρύσταλλα που μειώνουν την φωτεινότητα. Από την άλλη η οδήγηση πρέπει πάντα να γίνεται με φώτα ημέρας ή αν δεν διαθέτει το αυτοκίνητο την ανάλογη τεχνολογία, ο οδηγός να ανάβει τα φώτα πορείας ακόμα και όταν είναι μέρα.

Επειδή αυτή την περίοδο υπάρχουν και περιοχές με ομίχλη, τότε καλό είναι να βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση τα φώτα ομίχλης, αλλά και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Πριν ξεκινήσει ο οδηγός οφείλει να κάνει έναν έλεγχο των φώτων περιμετρικά για να διαπιστώσει την κατάστασή τους.

Σημαντικό είναι να ελεγχθούν και οι επιφάνειες πίσω από τις οποίες βρίσκονται οι αισθητήρες ενεργοποίησης των φώτων και της αυτόματης λειτουργίας των υαλοκαθαριστήρων.

Οι υαλοκαθαριστήρες είναι ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για την οδηγική ασφάλεια. Η καλή ορατότητα είναι το πρώτο στοιχείο που θα πρέπει να εξετάζει ο οδηγός. Είναι καλό να ελεγχθεί η καλή κατάσταση των υαλοκαθαριστήρων. Σε περίπτωση που δεν είναι καλοί πρέπει να αλλαχθούν. Είναι καλό να γνωρίζουμε ότι μετά από ζεστό καλοκαίρι είναι πιθανόν οι ελαστικές λεπίδες να έχουν αλλοιωθεί, να αφήνουν γραμμές στο παρμπρίζ ή να μην καθαρίζουν καλά. Στην χειρότερη περίπτωση μπορεί να χαράξουν την γυάλινη επιφάνεια. Αυτό συμβαίνει κυρίως στους υαλοκαθαριστήρες των πίσω παραθύρων. Το κόστος της αντικατάστασης των υαλοκαθαριστήρων είναι άλλωστε μικρό.

Ένα θέμα που το συναντάμε συχνά είναι το θόλωμα των τζαμιών του αυτοκινήτου. Η διαφορά της θερμοκρασίας που υπάρχει μέσα και έξω από το αυτοκίνητο, μαζί με την αύξηση της υγρασίας της ατμόσφαιρας έχει ως αποτέλεσμα το θόλωμα των τζαμιών. Ο κλιματισμός λύνει το πρόβλημα.

Δεν θα πρέπει ποτέ να οδηγούμε με θολωμένα τζάμια, γιατί η ορατότητα του οδηγού είναι πολύ περιορισμένη, καθώς δεν μπορούμε να εντοπίσουμε ούτε εμπόδια, ούτε ενδεχόμενα έναν ποδηλάτη ή ένα μηχανάκι. Νωρίτερα ένας ενδελεχής έλεγχος του κλιματιστικού είναι απαραίτητος.

Επίσης οι αεραγωγοί πρέπει να είναι καθαροί. Στην επίσκεψή μας στο συνεργείο πρέπει να καθαρίσουμε ή να αλλάξουμε το φίλτρο καμπίνας, το οποίο συγκρατεί σκόνη που με την λειτουργία του κλιματισμού μπαίνει στην καμπίνα. Μάλιστα, τώρα που διανύουμε την εποχή της COVID-19, η συχνή αντικατάσταση του φίλτρου καμπίνας, είναι επιβεβλημένη.

Τέλος, η επαρκής ποσότητα καυσίμου στο αυτοκίνητο θα δώσει σιγουριά στον οδηγό, που σε περίπτωση ακινητοποίησης του οχήματος και μέχρι να έρθει η οδική βοήθεια θα μπορεί να λειτουργεί ο κινητήρας, έτσι ώστε να λειτουργούν όργανα και στοιχεία του οχήματος, όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός και το ραδιόφωνο χωρίς να αναγκαστεί να επιβαρυνθεί η μπαταρία που- αν είναι πολλών ετών- μπορεί να αποφορτιστεί τάχιστα, νεκρώνοντας το όχημα.

(Πηγή ΑΠΕ – ΜΠΕ)



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Νίκος Τριανταφύλλου
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
George Coiffure
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline